För att vi vill leva ett långt och hälsosamt liv

Ibland känns det som att vi skriver mer om träning och motion än om själva LCHF-kosten. Men jag tror att det är så jäkla bra att peppa varandra när det gäller träning. Jag själv blir extra motiverad när någon peppar mig, det blir extra roligt med långpromenader när man har någon med sig exempelvis. När det gäller veckans uppdrag, med 100 sit ups om dagen har vi nog fått med oss en hel del, min kära vän Lojsan tillexempel kämpar på bra där hemma, gött jobbat! Det jag vill säga är, att tanken med bloggen är ju att informera om LCHF i vardagen, vad man kan äta, hur man lever med det, svårigheter och tips och mycket annat. Samtidigt har både jag och Jonna blivit mer inspirerade att leva ett hälsosamt liv, vilket så klart innebär mycket träning och motion. Och jag hoppas att ni tycker det är kul att läsa om och att även ni blir peppade att skapa de bästa förutsättningarna för er själva att leva ett friskt och hälsosamt liv! För att få fart på er alla som är lite sega på det där med träning, ska jag rada upp några av de många fördelar som finns med träning (hämtat från www.lchfklubben.se):

- ökar muskelstyrkan
- ökar uthålligheten
- ölar blodcirkulationen
- ökar fettförbränningen
- ökar syreupptagningsförmågan
- sänker blodtrycket
- förbättrar ämnesomsättningen
- förbättrar verkningsgraden hos hjärtat
- förbättrar sömnen
- minskar risken för hjärt- och kärlsjukdomar

Vem vill gå miste om allt detta?! :)




Ett plus med träning är att man känner sig rätt snygg på gymmet,
även om man badar i svett och är röd i ansiktet av ansträgning,
för man vet att man tar i allt man kan och kämpar järnet!


// Sofia


Kommentarer
Postat av: Sara

Ja det var riktigt gott, nästan för gott så man ville äta mer. Men jag höll mig på att bara "inte-vara-hungrig-längre-nivån" :)

2012-04-07 @ 07:18:02
URL: http://saaraaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0