Konsten att stå emot

I förmiddags hade vi tårtkalas för fina Emilia som fyller 25 år idag. Grattis till dig! Tårtan var varken LCHF-vänlig eller glutenfri så jag stod förstås över. Det hade jag gjort även om den varit glutenfri (trots att jag fullkomligt älskar princesstårta) och det är just det jag vill säga med detta inlägg! Man ska inte känna att man måste ta en bit bara för att någon bjuder, eller för att man själv bjuder någon annan för den delen. Det är okej att säga NEJ till kolhydrater!

// Jonna


Födelsedagsbarnet

Kommentarer
Postat av: Emma

Så himla rätt skrivet!!! Jag vet med mig att jag är en av de som verkligen måste jobba med det. Hatar när folk bjuder eller köper saker till mig som jag känner att jag måste äta för att inte vara otrevlig eller otacksam. Så himla bra skrivet! :D Jag fick mig verkligen en tankeställare.

2012-04-26 @ 17:28:31
URL: http://ejjm.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0