Lax med vitlök & örter

Här kommer en supergod fiskrätt! Just när det gäller fisk är jag ensam försökskanin då Sofia inte gillar det. Fisk är väldigt nyttigt och speciellt fet fisk (t.ex. lax) passar jättebra inom LCHF. När jag hittade det här receptet hos 56kilo-Åse visste jag direkt att det var något jag ville testa. Som alltid anpassade jag receptet efter eget tycke men att ta bort räkorna var inte ett medvetet val ;) Det blev trots räkmissen riktigt gott & var hur enkelt som helst! 

(4 portioner)

Det här behöver du:
Lax i bitar (sån där fryst 4-pack är perfekt)
125 gr Cantadou - vitlök & örter (eller något liknande)
2-3 dl grädde
salt
svartpeppar

Gör såhär:
Sätt ugnen på 200 grader. Lägg de tinade laxfiléerna i en ugnsfast form, salta & peppra litegrann. Vispa/blanda ut färskosten i grädden och häll över fisken. Grädda i mitten av ugnen ca 30 minuter.

// Jonna


Servera gärna med blomkålsris eller lite kokt broccoli

Kommentarer
Postat av: Sara

Är inte så förtjust i lax men vill lära mig äta det så detta lät enkelt och bra o lär testas =)

2012-04-10 @ 09:20:20
URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Postat av: Hana

Åh Jonnie detta låter gott, får jag se till att prova snart!

2012-04-11 @ 21:33:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0