LCHF-glass från Alvestaglass

Idag efter att jag svettats järnet på gymmet svängde jag förbi ICA Maxi för att köpa LCHF glass som jag blev tipsad om i helgen. Jag slog på stort och köpte tre olika sorter; en som heter "LCHF glass Smörkola", och två som heter "Sockerfri glass" med smakerna vanlij och choklad. HÄR kan ni läsa mer om glassen.


Smörkolan innehåller 6 gram kolhydrater per 100 gram, så den får man ju vara lite försiktig med och inte äta för mycket av. De andra två innehåller betydligt mindre. Vaniljen innehåller endast 0,5 gram per 100 gram och Chokladen 1,4 gram. Jag känner mig nästan lite skeptisk, kan det stämma verkligen?! I så fall kan man ju äta en hel del av detta och ändå inte få i sig alls många kolisar. Men det finns ju inget annat att göra än att lita på näringsvärdet som står på förpackningen!


Efter att ha smakat på alla tre smaker, kan jag informera om att alla var riktigt goda! Jag tycker inte alls att det smakade annorlunda än vanlig glass, kanske för att det var så länge sedan jag åt socker och att jag är så van vid sockerfritt nu. Men alla ni LCHF:are där ute, ni måste testa dessa! Jag kände mig nästan skyldig när jag åt detta, som om jag åt något jag inte får, så gott var det :) Det är verkligen kul att det faktiskt finns saker man kan unna sig lite då och då även när man går på en "diet"!




// Sofia


Kommentarer
Postat av: anna

fin sida

2012-04-12 @ 10:27:42
URL: http://www.aftonbladet.se
Postat av: Hanna

När jag la ut den där glassen på min blogg fick jag flera mail som sa att den inte alls var bra för LCHFare.. Så jag köpte den aldrig:)

2012-05-06 @ 12:16:45
URL: http://hannakjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0