Tonfiskröra med blomkålsris

Hej på er!
Jag har en miljon saker attt göra för tillfället och träningen får tyvärr komma i andra hand men så är det ibland.. Kom på att jag inte har skrivit om min tonfiskröra som jag gjorde förra veckan. Hur enkel som helst och kan ätas både varm och kall!

Det här behöver du:
Tonfisk i vatten
Rödlök
Crème fraiche (34%)
Vitlök
Salt & svartpeppar

Blomkål
Smör att steka i
Salt & svartpeppar

Gör såhär:
Börja med att hacka rödlök & lägg i en bunke, häll sedan av vattnet från tonfisken och vänd ner den också. Tillsätt crème fraiche & pressa i vitlök innan du blandar om, salta & peppra sedan tills du är nöjd. Nu är röran klar! 
Riv blomkål på det grövsta på ett rivjärn, det "skvätter" ganska mycket men det är inget att göra åt. Jag brukar ta kanske 2 - 3 buketter per portion. Stek sedan den rivna blomkålen på hög värme i mycket smör tills den fått lite färg, salta & peppra litegrann. Det är här du kan välja nu, antingen tillsätter du lite av tonfiskröran i stekpannan eller så har du den kall till.. Lika gott båda två! 

// Jonna

Kommentarer
Postat av: Emma

Nu blev jag barnsligt, överväldigande sugen på tonfiskröra...

2012-04-11 @ 19:55:57
URL: http://ejjm.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0