Vecka 17



Då var det återigen dags att utvärdera veckan och att på nytt utmana varandra. Vi måste nog tyvärr båda erkänna att den här veckans utmaning var sådär. Den var dels lite flummig och utan klara direktiv och dels lite tråkig, det har inte kännts som att det skulle vara hela världen att misslyckas. Däremot har vi båda blivit smärtsamt medvetna om hur mycket pengar man faktiskt gör av med på en vecka. 

Sofia har spenderat: 1900 kr
Kommentar: En utgift jag inte kunde undvika denna vecka var att min bil skulle lagas. En vattenpump och en kamrem, 800 spänn. En bil är verkligen något som kan ruinera en, speciellt min bil som ständigt är inne på lagning... Annars har faktiskt alla utgifter varit mer eller mindre nödvändiga; handling (äta bör man!), däckbyte, busskort för att ta mig till Göteborg, bensin.. Summasummarum; 1900 kr känns ju sådär kul att man gjort åt på en vecka men när jag ser över utgifterna hade jag inte kunna välja bort så mycket eller gjort något annorlunda för att få ner summan.

Jonna har spenderat: 1200 kr
Kommentar: Jag har verkligen insett att det är de små utgifterna som gör det. Jag köper t.ex. minst en kopp kaffe i skolan varje dag (12 kr) och om det inte passar in att äta ordentlig mat när man är hungrig blir det babybel. Jag har försökt att inte spendera så mycket men man vill ju ändå inte undvika att göra roliga saker bara för att man ska spara pengar. Vad jag ska försöka tänka på i framtiden är att planera bättre när det gäller mat & handling för att undvika onödiga inköp. Jag ska också verkligen ta tag i att investera i en termosmugg!

KOMMANDE VECKANS UTMANINGAR

Sofia till Jonna:
Jonna har haft det ganska hektiskt den senaste tiden och det som händer då är att träningen oftast blir bortprioriterad. Men nu får det vara slut med det, det är dags att ta sig till gymmet eller ta sig ut i löparspåret och bara köra järnet. Med våra 100 grymma dagar och vår allmäna strävan efter snygg kropp och bättre välmående finns inga bortförklaringar! Denna veckan ska Jonna genomföra 7 timmars träning. Promenad eller powerwalk är INTE träning, det är alltså löpning, gymmet eller pass på gymmet som gäller!


Jonna till Sofia:
Sofia är redan fantastiskt duktig med träningen och kör för det mesta en timme varje dag. Det vi har pratat mycket om i helgen att det är lätt att man ibland unnar sig lite mycket av t.ex. choklad eller nötter, bara för att det är okej liksom. LCHF handlar annars mycket om att man ska bli mätt på vanlig mat och därför ska man inte behöva småäta. Min utmaning till Sofia den här veckan blir därför att skippa "unnandet" och hålla kolhydratsintaget så minimalt som möjligt! Du får helt enkelt försöka klara dig utan Marabou Premium Hallon den här veckan Söffan ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0