Vecka 18



Sofia om utmaningen v 17
Min utmaning från Jonna var att inte "unna mig" något och hålla ett lågt kolhydratsintag. Det har varit en intressant utmaning! Faktiskt så har det inte varit så svårt att hålla sig ifrån choklad, LCHF-glass, nötter eller vad det nu kan vara, men det är ju sååå tråkigt att bara äta mat! Enbart tre mål mat om dagen och I-N-G-E-T där emellan. För en vecka gick detta jättebra (eller ok, jag körde bara till och med fredag...) men det här är inget jag kommer fortsätta med på heltid. Livet ska faktiskt vara KUL att leva också, att unna sig något litet då och då hör vardagen till och det är inget jag kommer välja bort. Däremot har jag insett att jag kan dra ner på det, kanske bara äta vissa saker på helger osv, för man klarar sig trots allt ganska bra utan det där "onödiga".

Jonna om utmaningen v 17
Jag hade en träningsutmaning den här veckan och skulle avverka 7 timmar på gymmet. Hittills har jag fått ihop 5 stycken, men jag ska träna med Sofia ikväll också. Det är inte säkert att vi köttar på i 2 timmar men annars är jag nöjd ändå. Det har varit en hektiskt vecka och jag har gjort så gott jag kunnat med träning och annat. Som Sofia skriver om också - man ska leva livet! Sen gick vi ju faktiskt över 2 mil igår som inte räknades och nu har jag precis tagit en liten promenix med min mor. Det jag lärt mig den här veckan är i alla fall att man kommer långt bara man går till gymmet. Varje pass måste inte vara 90 minuter långt eller superintensivt, det viktigaste är att man mår bra av sin träning och att man tycker det är skoj!

VECKA 18 (FAVORIT I REPRIS)
Beach 2012 närmar sig med stormsteg och det är bikinin som snart ska på vi haft i åtanke när vi planerat veckans utmaning. Det blir nämligen en gammal goding som dammas av men vi höjer nivån lite; veckans utmaning blir att göra 150 situps varje dag! Samma regler som för några veckor sedan gäller och man får alltså inte spara tills nästa dag utan det ska vara varje dag. Och som om inte träningsvärk i våra magar vore nog utmanar också vi på NEJtillkolhydrater alla läsare att haka på! Så kom igen, tänk på sommarens strandhäng och anta utmaningen!



Ps. Vill du utmana oss eller har du tips på någon utmaning? Skriv i kommentarsfältet!

Kommentarer
Postat av: angie

Detta kommer jag ångra, men jag ANTAR UTMANINGEN!!

2012-04-29 @ 21:55:55
Postat av: lillasystern!

som den underbara lillasyster jag är antar jag utmaningen! och fram till onsdag morgon kommer jag att kontrollera att jonna gör sina sit-ups! puss på dig jonna! /jensinedenbästa

2012-04-29 @ 22:20:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0