Godaste guacamolen!

Igår käkade vi tacos här i Långasand. Såååå himla gott! När jag var JA-sägare kunde jag inte äta tacos utan majs eller guacamole, nu klarar jag mig bra utan majsen men guacamole är ett måste! Helst ska den vara gjord från scratch och gärna på mitt eget sätt. Jag brukar bara höfta lite men i Spanien så reflekterade jag över hur mycket jag hade i av alla ingredienser. Börja med lite och lägg till mer när ni har smakat av!

Det här behöver du:
2 stora avocados
1/4 - 1/2 tomat
1/4 stor gul lök eller ungefär motsvarande mängd charlottenlök
1/3 pressad citron
Salt

Gör såhär:
Mosa avocadon med en gaffel. Finhacka tomat & lök ordentligt, det ska inte vara några stora bitar, och mosa ner i avocadon. Tillsätt pressad citron & salta efter behag. Smaka av och lägg till mer av vad du tycker fattas. Vill man så kan man köra allt med stavmixer men jag tycker den blir godare lite chunky. 

Vill man variera sig kan man ha i lite vitlök eller lägga till crème fraiche eller t.ex. rysk yougurt för extra syrlighet. 

// Jonna


 

Kommentarer
Postat av: Josse

Rapporterar 5km :)

Svar: Noterat :) Vi tackar & bockar!
NEJtillkolhydrater

2012-08-07 @ 11:14:06
Postat av: sara

Supergod!!

Svar: :)
NEJtillkolhydrater

2012-08-07 @ 22:10:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0