Godmorgon världen!

Idag unnade jag mig sovmorgon. Det känns som att jag får passa på nu när det snart är dags att börja jobba (börjar den 3 september) och efter att ha varit ledig heeeela sommaren så kommer det verkligen bli en omställning. Samtidigt skönt att komma tillbaka till Göteborg och att få lite rutiner i livet igen. Jag saknar gymmet, det är trots allt inte samma sak att ta en pw som att köra ett spinning- eller bodypumppass.

Eventet igår var iaf riktigt trevligt! Olika typer av samarbetsövningar är fasiken ett bra sätt att börja på nytt jobb. Vi fick en macka när vi kom dit och sedan mat efter. Jag åt det som serverades och det känns helt okej idag, jag har inte ens lite ont i magen - tummen upp. Inte för att jag ska börja fuska nu men ibland blir det så och då är det skönt att slippa problem för det..

Idag har jag ett mål med dagen: ut och springa. Har blivit många promenader på sistone men inte mycket annan träning och jag tror jag behöver bli lite slutkörd. Om det bara kunde sluta regna?! Jag börjar med en celsius framför tv:n och ber lite till vädergudarna..

/ Jonna


Kommentarer
Postat av: Anna

Inspirerande blogg, verkligen. Många användbara tips för oss lchf-are (: tänkte fråga lite om drycken ovan. Är den godkänd inom lchf? Innehåller den inte kolhydrater eller sötningsmedel? Nyfiken.

Svar: Tack för dina fina ord :) Celsius är en energidryck som innehåller koffein och ska öka förbränningen genom att höja kroppstemperaturen (har termogenetiska egenskaper). Den innehåller inga kolhydrater men sötningsmedel så är man känslig för det får man vara försiktig. Personligen tycker jag den känns bättre än annan lightläsk/redbull då den innehåller vitaminer också. De är väldigt söta, jag tycker egentligen inte att någon är supergod men man får energi och dricker jag en burk så är det oftast innan en pw/träning så då känns det som att eventuella effekter på blodsockret av sötningsmedlet förbränns ;) Blev kanske lite flummigt nu men hoppas du fick svar på din fråga! Ska försöka knåpa ihop ett inlägg om detta i dagarna :) / Jonna
NEJtillkolhydrater

2012-08-23 @ 11:44:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0