Körv

Det är inte alltid man har tid att vara extremt kreativ och ibland vill man bara ha något snabbt. Ett bra val kan då vara att helt enkelt steka upp lite korv. Om man ska äta korv så ska man äta sådan som är av hög kvalitet annars kan den innehålla lite vad som helst. Jag hittade en gammal Aftonbladetartikel där man kan läsa om hur mycket kött några olika korvar faktiskt innehåller och jag tycker att det är skrämmande. Bara en tredjedel kött?! Här har ni ett tips på en korv med hög kötthalt som också är riktigt god! 

/ Jonna




Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har också velat köpa denna korv då ja fann den på ica maxi.. men blev lite tveksam då det inte stod kolhydrat innehållet!
Vet du hurmycket den innehåller?

Svar: Hej! Det är lite dåligt faktiskt men jag tänker såhär: om 95% är kött och sedan innehåller den "vatten, salt, kryddor (senap)" innan "druvsocker, sackaros" (som ju är socker), då kan det ju inte var mer än någon procent som är kolhydrater? Alltså skulle jag gissa på kanske 1 gram kolhydrater / 100 gram eller nåt sådant :) Man kan alltså inte vara helt säker men det kan ju i alla fall aldrig vara mer än 5 / 100 gram.. ;)
NEJtillkolhydrater

2012-08-31 @ 12:13:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0