Magic Bullet Coffee

Det senaste som florerar i LCHF-världen och som skapar debatt lite här och var på olika bloggar är Magic Bullet Coffee (MBC). Kaffe som mixas med osaltat smör och kokosolja. Låter himla mysko men ju mer jag läste om det, desto mer nyfiken blev jag. Igår köpte jag så äntligen hem osaltat smör och nu har jag testat. Det smakar verkligen som om man har grädde i kaffet även om man inte har det. Innehåller alltså NOLL gram kolhydrater och är väldigt mättande. Bra frukostalternativ alltså om man vill ha något snabbt! Dock vill jag, med tanke på den rådande debatten, understryka att jag inte rekommenderar att man byter ut alla måltider mot MBC.

Ursprungligen kommer receptet härifrån tror jag men jag kände att det var liiiite mycket smör för mig och utgick istället ifrån Moniques recept när jag gjorde min MBC. Jag vägde fetterna så att det blev 25 gram smör (OBS! Osaltat) & 10 gram kokosolja (Kung Markattas), sedan hällde jag över 2 dl kaffe och körde med stavmixern. Det var mycket godare än vad det låter, jag lovar!

/ Jonna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0