New York state of mind

Hej alla JA- och NEJsägare!
 
Jag är på plats i New York och det är u-n-d-e-r-b-a-r-t. Det finns internet på rummet så jag ska nog allt kunna slänga upp lite inlägg här!
 
Imorse tog jag en promenad till mässan och skulle hitta nånstans att käka frukost på vägen. Hamnade tillslut inne på Wendy's, där det såg ut som att de skulle ha bra frukost. Väl där inne fanns inte en enda meny utan bröd. Hallå, vad hände med scrable eggs och sausage typ?! Finns inte det överallt? Jag fick hur som helst vara en besvärlig kund och specialbeställa. "Do you have something without bread, like just eggs and maybe a sausage to have with it?" frågade jag och tjejen i kassan kollade på mig som om jag vore dum i huvudet. Man vet ju inte exakt vad som är i krov när man käkar ute men ibland får man välja sina strider... Hur som helst, hon svarade (efter överläggande med sin kollega) att de kunde ordna det men att jag skulle få betala som om det vore med bröd. Fine, whatever, ge mig min frukost bara! När jag fick brickan innehöll min frukost ett stekt egg och en hamburgare. Vart kom den ifrån och vart tog korven vägen?! Well well, trot eller ej så stod jag mig rätt bra på den här frukosten. Jag och min kollega delade på en liten påse mandlar till lunch och drack tre koppar kaffe var under dagen. Man får verkligen oanade krafter av att stå i montern, träffa härliga människor och vara upptagen mer eller mindre hela dagen! Mässan stängde kl sex och då tog vi en promenix utmed New York High Line innan vi tillslut käkade middag vid sju-tiden. Då var jag rejält hungrig och beställde in grillad kyckling = ett säkert kort och väldigt gott!
 
/ Sofia
 
 

Kommentarer
Postat av: Frida

Hur gick det på mässan första dagen? :) Dina kollegor går väl också lite på LCHF, hur går det för dem med maten?

Svar: Det gick bra! Många som var intresserade, fullt upp nästan hela dagen. Sen får man se, många lägger nog sina order de sista/den sista dagen när man har kollat igenom allt :) De kör inte direkt LCHF men de är väldigt intresserade av kost och allt runt omkring. Så de är också noga med vad de stoppar i sig! :)
NEJtillkolhydrater

2012-08-19 @ 13:25:51
Postat av: Anonym

Åh, saaaaknar dig! :) Hoppas du har det bra.

Svar: Saknar dig också Moelimoa <3 jag har det jättebra, hoppas du har det bra hemma! / Sofia
NEJtillkolhydrater

2012-08-19 @ 22:55:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0