Onsdag i New York

Idag promenerade jag upp till Central Park och käkade lunch där. Jag kommer snart förvandlas till en Ceasarsallad tror jag... På vägen dit försökte jag hitta ett bra frukost/lunchställe men det var i princip omöjligt. Bara massa kolhydrater överallt! Baguetter, bagels, hamburgare, wraps, muffins osv osv. Jag förstår verkligen att folk blir feta här för socker finns precis Ö-V-E-R-A-L-L-T. På vägen dit hittade jag däremot en Lindt-affär. Kunde inte motstå att gå in och kika och då hittade jag en choklad som var så god att jag höll på att smälla av. 70% Kakao, Nut crunch. 30 gram kolhydrater / 100 gram (efter uträkning från deras jäkla amount per serving...). Ungefär som chokladen jag brukar äta hemma, alltså inget man ska äta några stora mängder av men en ruta eller två när man är riktigt sugen är helt ok. Vet inte om den finns hemma...?
 
Det blev lite häng i parken innan jobb under eftermiddagen/kvällen så jag fortsätte att läsa Matrevolutionen. Jag borde köpa massa böcker och gå och dela ut till alla här i USA, de har en hel del att lära. De är verkligen extremt fetträdda och verkar absolut inte ha insett att det är socker och stärkelse som är boven i dramat. Kanske borde starta business här och sprida LCHF?!?
 
Efter middagen på kvällen gick jag förbi en mataffär och handlade en påse babybel och lite grädde. Det går ju så klart bra att käka lågkolhydratskost här i kolhydraternas rike USA, om man anstränger sig. Det fanns exempelvis en hel hylla med nötter, massa ostar och fräscha grönsaker i mataffären. Hemma på hotellet hade jag lite jordgubbar så de fick tillsammans med grädden bli min efterrätt och avslut på en väldigt bra dag.
 
/ Sofia
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0