Organiskt och vegetariskt

I söndags var vi ute och åt middag på en jättemysig restaurang i Chelsea där de enbart serverade organisk och vegetarisk mat. Spännande, något sånt hittar man inte hemma direkt! Och man hade nog inte hittat det här heller om man inte hade känt någon som bor här, som känner till de där små guldklimparna.
 
Jag får erkänna att det var lite "living on the edge" när det gällde exakt vad jag fick i mig. Jag valde ju så klart inte rätter med uppenbara carbs som potatis utan jag gjorde mitt bästa för att förstå menyn, men det var inte helt enkelt med alla "konstiga" grejjer och på engelska dessutom. Till förrätt tog jag en guacamole med något tillbehör (typ nån röra inbakat i något, så det kändes sådär OK enligt low carb....) och till huvudrätt tog jag vad ni kan se på bilden nedan. Någon svampröra i något slags bakat skal. Jag åt innehållet, svampen och grönsakerna och lämnade skalet. Allting var riktigt gott verkligen och det var en upplevelse i sig att bara vara på ett sånt ställe!
 
Hemma är jag ju väldigt strikt med kosten, jag har aldrig fuskat det minsta. Men i söndaggs kan det mycket väl hända att jag fick i mig alldeles för många kolhydrater men så kan det gå... Ibland får man faktiskt ta lite risker i livet!
 
/ Sofia
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0