Planer för hösten

I juli hade jag tre veckors semester, sedan jobbade jag två veckor innan det var dags för New York-resan. Jag kommer ha varit i NYC i lite mer än två veckor, sedan är jag hemma i lite mer än en vecka innan det är dags för ytterligare en jobbresa, fast till Helsingfors. Mot slutet av September är jag tillbaka i Borås och lugnet kommer lägga sig igen. Det har varit en hektisk sommar och jag känner inte att jag kommit in i några ordentliga rutiner. Jag har kanske "unnat" mig lite för mycket och slarvat med träningen (dock en mils promme varje dag på semestern, inte illa!). När det blir för mycket att göra och när jag blir för stressad är det ju det värsta man kan göra, att välja bort träningen, men ofta blir det så ändå. Det har funnits annat som jag varit tvungen att prioritera.
 
Men mot slutet av september sen, då finns det inga ursäkter längre. Jag tänker lägga upp nått slags schema och se till att följa det. Bli lite hårt mot mig själv ett tag! Jag tänker mig följande upplägg:
  • Morgonpromenader varje dag innan jobbet och gärna på helgerna också.
  • Gå och lägga mig i tid!! Ett måste för att orka upp vid halv sex och gå ut på morgonPW...
  • Träna på gymmet 3 gånger i veckan.
  • Tillbaka till ordentlig periodisk fasta! Äta sista målet innan 20.30 och första målet 12.30. 
  • Very low carb på veckorna = inga onödiga kolisar! Unna sig gottigt enbart på helgerna. Det vill säga nötter, mörk choklad osv.
  • Denna punkten är svårast men kanske också viktigast: bara dricka cola light på helgerna. Måste måste måste bli av med det beroendet. Kan omöjligt vara bra för kroppen att dricka så ofta som jag gör...
Ja, det var nog det hela tror jag. Helt enkelt strukturera upp min tillvaro för att nå de mål jag vill nå. Jag trivs helt klart mycket bättre med min kropp nu än vad jag gjorde för ett halvår sedan men bättre kan det bli! Och då gäller bara en sak: ALL IN TILL HÖSTEN.
 
Powerwalks, träning och low carb är höstens planer!

 


Kommentarer
Postat av: Hanna

Härligt! Jag borde med köra med pw :) ett tips är att avstå helt från godis och läsk någon vecka. Jag och min kille har inte ätit något onödigt (fika, godis, läsk) undantag nötter och bär då och då och är inne på tredje veckan, det går jättebra faktiskt :) inget sötsug alls :) hur skönt som helst

Svar: PW är ju hur härligt som helst, speciellt på morgonen då man får en så bra start på dagen :) Jag har ju inte ätit godis (förutom mörk choklad då) sen jag började med LCHF för 7 månader sedan. När det kommer till läsk blir det ju endel Cola light för mig men ska försöka vänja mig av med det. Visst är det skönt när sötsuget försvinner, det tog bara ett par veckor för mig :)
NEJtillkolhydrater

2012-08-29 @ 21:06:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0