Priceless

Lördagens utgång började hemma hos Sofia tillsammans med några killkompisar. Först blev det något glas rödvin och sedan lyxade vi till det med drinkar. Strawberry daiquiries har vi ju skrivit om innan, de är verkligen riktigt smarriga! Den här gången blev det även en och annan RedBull-vodka (RedBull Sugarfree såklart). Det innehåller inga uppenbara kolhydrater men man ska ju vara försiktig med lightläsk och vissa anser att man bör utesluta det helt. Men det är ju så klart upp till var och en! Som snacks under kvällen hade vi nötter och mörk choklad, gott att kunna tugga på något till drinkarna.
 
Det blev många dansmoves på dansgolvet under kvällen och många härliga skratt, skönt med partykvällar som så enkelt blir så perfekta.
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Vilka alkoholhaltiga drycker kan man/kan man inte dricka om man går på LCHF? ;)

Svar: Hej Hanna! Det är okej med rött vin, torrt vitt vin, whiskey & typ ren vodka. Man ska undvika alla söta drycker såsom cider, smaksatt sprit, likör och så öl som ju är "macka på burk". På krogen får man vara försiktig men ett säkert kort kan då vara skinny bitch (loka & vodka). Ingen smaksensation men helt okej ;) Vad man ska tänka på är dock att man kan bli mer påverkad av alkohol så det gäller att vara lite försiktig ;)
NEJtillkolhydrater

2012-08-14 @ 11:18:40
Postat av: Johanna

Hej hej! Jag undrar vad ni tycker om det "nya lchfbrödet" Nystart??

Svar: Hej Johanna! Nu kan jag bara prata för mig själv och inte för Sofia, men jag tror inte att hon har testat det heller. Trots att det innehåller få kolhydrater så innehåller det stärkelse & vitt mjöl. Det är sådant man ska undvika när man äter LCHF. Jag KAN heller inte äta det då det inte är glutenfritt och jag ät glutenintolerant.Om man vill ha bröd så bör man baka sitt eget eller köpa ett som man vet bara innehåller "tillåtna" råvaror. Valnötsbrödet som vi tjatar om här på bloggen är jättegott, superenkelt och går att frysa så att man alltid har hemma.
Alla gör såklart som de själva vill och om man mår bra utan att vara superstrikt så kanske det är ett bra alternativ :) Har du testat det? Är det gott? Kram Jonna
NEJtillkolhydrater

2012-08-14 @ 12:04:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0