Streets lights, big dreams, are all lookin' pretty

Ännu en dag i New York börjar lida mot sitt slut, för mig är kl halv elva på kvällen men ni hemma i Sverige ligger nog och sussar gott nu och går snart upp för att möta en härlig måndagsmorgon. Imorse var jag lite tidsoptimist och snoozade vääääldigt länge i min sköna hotellsäng så det blev bråttom bråttom sen när jag väl kom upp. Jag hade tänkt att sätta mig och äta en ordentlig frukost någonstans på vägen till mässan men det fanns det definitivt ingen tid till. Jag sprang in på ett ställe som hade "ta-själv-sallad" så hade de även fruktsallad typ så jag plockade på mig några jordgubbar som fick bli min frukost-to-go. Till lunch åt jag en Classic Ceasar Salad som det dock inte var någon kyckling i, det saknade jag lite, men annars var det gott! Givetvis plockade jag ur krutongerna...
 
Godnatt från mig och godmorgon till er ;)
 
PS. Jonna darling, jag rapporterar minst 7 km från idag. Är osäker på exakt sträcka men vi säger 7 km så överdriver jag INTE.
 
/ Sofia
 
 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hur vanligt/ovanligt är det med LCHF i USA? :)

Svar: Hej Lisa! Nu har jag ju inte varit här så länge så jag har lite svårt att uttala mig om detta. Men än så länge känns det som att det inte är så vanligt alls. Alla verkar väldigt "fetträdda" här. Jag var inne i en mataffär idag och överallt ser man "fat free" och "low fat". Inte precis vad vi LCHF:are är ute efter! Det är ju precis det som Kostdoktorn skriver om i sin bok matrevolutionen; att folk blev fetare och fetare ju mer rädd man blev för fett. Och här i USA kan jag säga att de allra flesta är överviktiga. I New York finns det i för sig många hälso-medvetna människor men det är väldigt många som är väldigt stora. Men på ordentliga resturanger är det ju såklart oftast lätt att hitta något att äta. En köttbit eller fisk med sallad går att få på de flesta ställena :) Kan förstå om många blir läskade av sötsaker för det finns ÖVERALLT. Tycker inte det är svårt alls att stå emot, då jag nästan bara bli äcklad över allt socker de trycker i sig!
NEJtillkolhydrater

2012-08-20 @ 13:09:42
Postat av: Frida

åhh, jordgubbar <3

2012-08-20 @ 16:26:30
Postat av: Lisa

Okej, kan tänka mig det. De tror väl att fettet är det farliga, men egentligen kanske sockret skadar dem ännu mer ;) hoppas att LCHF sprider sig mer där snart! jag går också på det och ska till USA i vinter, så hoppas att det går lika bra för mig med maten! tack för info :)

Svar: Ja precis det är ju så. Fett är inget att vara rädd för i måttliga mängder och tillsammans med annan bra mat :) Okej så härligt för dig, att ha något att se fram emot i vinter. Är man bara bestämd och inte rädd för att vara lite besvärlig ibland så är det inga problem att köra på med LCHF "over here" ;)
NEJtillkolhydrater

2012-08-21 @ 09:19:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0