Torsdag i New York

(...Visst är jag fyndig med mina rubriker?! Fantasin flödar verkligen!)
 
Idag käkade jag ett par babybel-ostar till frukost på hotellet innan vi tog metron ner till Battery Park och åkte över till Liberty Island och Ellis Island. På Liberty Island, vid stadens hamn, står mäktiga Frihetsgudinnan som en symbol för USA:s frihet och självständighet. Damen var riktigt ståtlig där hon stod med facklan i handen och kronan kring huvudet! Till Ellis Island kom alla som immigrerade till USA för att genomgå hälsoundersökning och sedan skickas hem igen eller tillåtas inträde till landet. 40% av dagens amerikanska befolkning är på något sätt ättlingar till de som immigrerade hit och 10 % av Sveriges befolkning åkte tydligen hit i hopp om ett bättre liv. Hur sjukt är inte det?!
 
Efter detta käkade vi lunch på ett vegetariskt ställe i Soho. Jag tog sallad med ägg, fetaost, avokado och rödlök med ceasardressing. Frida käkade en riktig JA-sägar lunch bestående av två pizza-slizes. Suck... ;) Mellan lunchen och middagen var det dags för ett mellanmål. Vi hittade en riktigt fräsch matbutik där jag köpte en bit parmesan, Frida fortsatte vräka i sig kolisar nu i form av en liten cupcake! Till middag ville vi ha något snabbt och smidigt då vi var både fysiskt och psykiskt utmattade efter den långa dagen så vi slank in på Taco Bell. De hade en tacos-tallrik; perfekt tänkte jag! Frida beställde tre tacos med skal och allt detta kostade endast 100 spänn. För bra för att vara sant tänkte vi, och det var det. Min tacostallrik bestod till hälften av ris (syntes INTE på bilden...). Världens bästa Frida bytte mat med mig och jag åt innehållet av hennes skal; köttfärs, gräddfil, sallad, tomat och ost. Tusen tack, you are the best!
 
/ Sofia
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0