Bästa tillbehören med få kolhydrater

I början när man ska plocka bort alla kolhydrater i livet så kan det vara svårt att hitta substitut för t.ex. pasta, potatis & ris. Själva proteindelen av ett mål är ju ganska lätt att LCHF-anpassa men det är resten som krånglar till det. Här har ni därför en lista på mina favoritsubstitut:

- Kokt broccoli (helst färsk)
- Stuvad vitkål
- Stekt blomkålsris
- Broccoli & blomkålsgratäng
- Coleslaw

Självklart kan man ju köra på enbart sallad också med ibland räcker inte det. Framförallt så kan JA-sägare tycka att något fattas om man bara serverar kött och sallad när man bjuder på middag. Då är dessa tillbehör perfekt! Kommentera också gärna om ni har tips på andra bra tillbehör.

/ Jonna
 

Kommentarer
Postat av: Emelie

Åh. Nu tror jag allt jag måste testa att steka mitt blomkålsris, hittills har jag bara kokat det med lite salt och en buljongtärning (glutamatfri).
Annars är blomkåls- och/eller broccolimos min favorit.

Svar: Det måste du! Stekt är myyyycket godare ;) Mos gör jag sällan men tack för påminnelsen, måste göra det igen! :)
NEJtillkolhydrater

2012-12-05 @ 00:10:05
Postat av: Sara Björk

Sånt går det åt mycket av här, blomkål är favoriten =)

2012-12-05 @ 09:03:56
URL: http://saaraaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0