Bountybollar LCHF

Det är fullt upp med julstök hemma hos mig. Eller hemma hos mina föräldrar rättare sagt men det känns som om man aldrig flyttat ut när man kommer hem såhär och bor. Mysigt! Jag ska göra köttbullar om en stund och igår gjorde jag bounty. Såg att Sofia också skulle baka det idag så om hon gör på ett annat sätt får ni kanske ett recept till.. Jag använde i alla fall det här receptet men ändrade lite. Riktigt smarriga blev dom! (Vi kan låtsas att det var meningen att hälften av bollarna skulle bli helt dränkta och hälften skulle bli halvt dränkta i choklad, det var inte för att chokladen tog slut).

Det här behöver du
1/4 - 1/2 dl stevia strö (smaka av!)
50 gram kokosolja med smak
1 dl kokosmjölk extra creamy
1 dl vispgrädde
200 gram riven kokos
100-200 gram mörk choklad minst 70% kakaohalt (ju mindre bitar du formar, desto mer choklad behövs)

Gör såhär
Smält kokosolja och stevia strö. Blanda i kokos, vispgrädde & kokosmjölk. Låt sjuda en stund och rör om så att det inte bränner fast. Ställ kallt minst en timme och forma sedan bollar eller vilken form du nu vill ha. Lägg in i frysen. När smeten har fryst till, smält choklad i vattenbad och doppa bollarna. Låt svalna på bakplåtspapper. Njut!

/ Jonna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0