Julmat

Jag har egentligen aldrig varit ett stort fan av julmat, så jag har aldrig förstått det där med att äta tills man spricker under julledigheten eller att julmaten skulle vara det bästa med julen. I min familj är vi nog inte så traditionella. Dagen innan julafton hade vi uppersittarkväll (fast utan bingolotto) hos min pappa och hans sambo. Det som serverades var tacos. Så mycket godare än någon julmat jag någonsin smakat ;) På julaftonskväll var det jag, min syster och hennes sambo som ordnade med maten - så himla smidigt för då kan man ju bestämma helt själv vad man vill ha! Från vår buffé plockade jag hemmagjorda köttbullar, champinjoner frästa med vitlök, ägghalvor med majonäs och blomkålsgratäng.
 
Så visst har jag ätit god mat under julen, men det allra, allra bästa är ändå tiden med familjen man får. Kan låta klyshigt, men det får det göra... ;)
 
/ Sofia
 
 

Kommentarer
Postat av: Frida

Jag håller med <3

2012-12-27 @ 17:10:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0