No excuses

Det är inte alla som har tid att träna flera gånger i veckan, det förstår jag, och jag har verkligen inte alltid tid till det heller. Idag såg schemat lite tight ut efter jobbet och jag hade verkligen velat komma iväg till gymmet. Men jag insåg rätt snabbt att det inte fanns tid till det och kom att tänka på det där med att träna kort och intensivt istället. När jag skrev det inlägget fick jag en kommentar från Anna om ett träningspass hon kört så jag svirade om till träningskläder när jag kom hem, satte igång The Sounds i högtalarna och körde igång ett hemmapass. Precis som Anna skrev körde jag följande:
 
50 st knäböj
40 st situps
30 st armhävningar
20 st burpees
10 st utfall
 
Man kan ju såklart lägga upp det lite hur man vill, men jag körde uppvärmning i ca fem minuter och sedan körde jag ovan pass två varv så fort jag bara kunde (men såklart fortfarande genomföra övningarna ordentligt). Behöver jag säga att svetten rann?! Jag tog tiden på mig själv på de två varven och tänkte köra det här fler gånger och se om jag kan förbättra mig. Jag avslutade det hela med en minut finska stolen innan jag kände mig klar. På lite drygt en halvtimma var jag klar med dagens träning, helt slut i kroppen, och redo för resten av kvällens planer. Hur smidigt?!
 
/ Sofia 
 
 

Kommentarer
Postat av: Annis

Hej Soffi.
Va kul att du prova just mitt pass. Visst var det smidigt?!
Kör lite Tabataövningar efter om du vill ha lite variation.
Kram Annis ;)

Svar: Hej Annis! Jaa det var riktigt smidigt. Och svettigt ;) Tack för tipset! <3 KRAM!
NEJtillkolhydrater

2012-12-29 @ 19:05:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0