"sallad blir väl ingen mätt på"

För några år sedan när jag gick i gymnasiet hade jag och mina tjejkompisar alltid samma problem att hitta ett bra lunchställe om det var lunch på stan som gällde. De hade redan då fått upp ögonen för det där med sallad. Sofia, 16 år, tyckte verkligen inte att det var "riktig mat" och "det blir väl ingen mätt på?!". Mitt självklara number one choice var en Mc Feast Meny på donken. För det var ju riktigt mat. Harregud, om jag hade kunnat skulle jag vilja ge mig själv 16 år en käftsmäll ;) 
 
Mycket har hänt sedan dess, tack och lov! Nu tycker jag att en god sallad är ett perfekt lunchalterativ och de flesta känner väl till min stora passion för Caesarsallad... Perfekt för mig är att jag bara några hundra meter från jobbet har en ICA-butik som har självplockssallad. Det har blivit några sallader därifrån sedan de började med det kan jag lova... I måndags hade jag köpt en sallad att äta på lunchen men sedan blev jag bjuden på lunch så självplockssalladen intogs på eftermiddagen, hemma hos min vän Moa, innan det var dags för träning. Just denna bestod av isbergssallad, kyckling, rödlök, fetaost, ostkuber och currydressing. Moa hade köpt julmust light också som blev pricken över i:et - nu är det minsann snart jul alltså!
 
/ Sofia 
 

Kommentarer
Postat av: Frida

Hehe, jag var likadan. Tur att man har lärt sig bättre nu ;)

Svar: Verkligen, nu är vi riktiga salladsnördar ;)
NEJtillkolhydrater

2012-12-19 @ 12:56:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0