Valnötter & mandlar

Igår sprang jag in på ÖoB på vägen hem från jobbet. Jag tänker nämligen baka mer bröd i helgen och till det behöver man valnötter. Jag passade också på att plocka med mig en påse mandlar. Det här är den bästa sorten tycker jag (9,4 gram kh / 100 gram) och 400 gram för 34,90 kronor är riktigt billigt. Nu är det ju kanske roligare med nötter som man knäcker själv inför julen men till bakverk och sådant är dessa perfekt. Ett litet torsdagstips såhär på lucia. På mitt jobb är det alla nyanställda som står för luciatåget så jag ska dra på mig ett för kort lucialinne om några timmar. Ni kan ju tänka er vilken fantastisk show det kommer bli.. 

/ Jonna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0