Att handla

I Katrins bok "Dags att bli smal! LCHF på mitt sätt" beskriver hon vad hon tycker är det bästa med dieten. Så här skriver hon:
 
"Vet du vad som är det bästa med den här dieten? Att det går så fort att handla. På Willys t ex, man går in genom svängdörren och sen går man direkt förbi hela brödavdelningen till höger. I stället tar man direkt in till vänster där man plockar en massa grönsaker. Jag har som rutin att allaitd ta ett par squash, ett par blomkålshuvuden, en aubergine, sockerärtor, två buketter broccoli, minst fyra avokador beroende på hur hårda de är och hur länge de kan ligga och vänta hemma, är det sommar tar jag jordgubbar och hallon och blåbär, är det vinter tar jag det i fryst form. Sen går jag ut från grönsakslandet och vidare till kötthyllorna där jag alltid tar ett stort paket köttfärs, eventuellt två stycken biffar som entrecore eller oxfilé men det händer inte alls jätteofta för jag är inte galen i kött men ibland kan det faktiskt vara gott att köra en "stek med bea och sallad" till middag. Jag fortsätter till fisken där jag alltid plockar med mig en färsk laxbit på ca 500 gram" 
 
 
"Från kyldisken blir det röd mjölk, vispgrädde, keso, creme fraiche, allt detta i laktosfritt för jag tycker jag mår bättre av det och för att det är godare och för att det har längre hållbarhet så man kan köpa mycket och inte behöva gå till matbutiken på länge och för att grädden smakar sött. Jag avslutar min shopping med en massa ostar och korvar och salami och prosciutto. Korvar och salami och ost har även de en lång hållbarhet så det är det bra att köpa lite extra av och sen alltid ha i kylen om man blir lite sugen... du vet?! Vid kassan plockar jag på mig några chokladkakor med minst 70% choklad i. Jag gillar dem med hallon, mint, pistage, havssalt, citron, apelsin, blåbär, jag gillar alla och brukar ta en av varje för att ha ett urval när gottejävulen börjar spöka i skallen på mig men du gör naturligtvis precis som du vill."
 
Jag tycker också att det går smidigare när man handlar nuförtiden! Man slipper ju hela brödavdelningen och all frukt och man har liksom större koll på vad man kan äta. Jag är ju i för sig planerar-freak även när det gäller detta så jag har ju alltid skrivit ner exakt vad jag ska ha efter vilken ordning de kommer i butiken... Handlar man på samma ställe så lär man sig att skriva handlarlistan rätt ;)
 
/ Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0