Det blir inte alltid som man tänkt sig...

Både jag och Jonna kör ju på med periodisk fasta och har fortsatt med det även här nere i Spanien. Men igår när jag vaknade (efter partynatten och tre timmars sömn......) var jag dels dödstrött och dels sjukt hungrig. Kl var tio och jag kände att jag pallade inte att vänta med mat till kl ett. Det fick helt enkelt bli två valnötsbröd. Man får inte bli så manisk i det man gör att man aldrig kan göra undantag, det är liksom inte värt det till en viss gräns. Man är ju ingen "övermänniska" på något sätt..
 
En gång är ingen gång, nya tag och idag är jag på´t igen! 
 
/ Sofia 
 

Kommentarer
Postat av: Moa

Du ska göra det som känns bäst! Bra gjort :)

Jag kan glatt rapportera in kilometer för två promenader, för både mig och jonathan. Igår gick vi båda 7km vardera, dvs. 14 km tillsammans. Och imorse gick vi 6 km vardera, dvs. 12 km ihop. 12+14 = 26km.

Svar: Tack bästa Moelimoa! Sjukt bra jöbbat med kilometer, vi tackar för bidraget till vandringen, det är nu registrerat!
NEJtillkolhydrater

2012-07-29 @ 20:58:51
Postat av: julia

Vad innebär den där fastan ni gör? Hur länge håller ni och varför? är det bra för matsmältning eller något?

Idag promenerade jag 5 km :)

Svar: Tack för dina fem kilometer! :)
Angående periodisk fasta innebär det att man endast äter under 8 timmar på dygnet, de resterade 16 timmarna fastar man. Det kan variera lite mellan antalet timmar man väljer att fasta men det är så vi kör. För oss innebär det egentligen bara att vi skippar frukosten. Under fastan får man dock dricka kalorifria drycker så som kaffe, vatten och thé. Det vanligaste är nog att man äter mellan 12.00 och 20.00 men man kan såklart anpassa det till sina egna rutiner. Det man ska tänka på är att om man tränar ska man för det första helst göra det under ätperioden och se till att största målet mat är efter träningen. Vår främsta anledning att köra på periodisk fasta är viktnedgång men det finns även fler fördelar. Finns massa bra info på internet om du vill veta mer!
NEJtillkolhydrater

2012-07-29 @ 21:39:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0