Dinner time

I söndags gick vi ut och käkade, pappa bjöd mig och Anette på middag. Till förrätt (man passar väl på när man blir bjuden liksom....) tog jag en röra av räkor, nån färskost, avokado och sallad. På menyn var den med bröd men jag bad helt enkelt att få röran utan brödet. Till huvudrätt tog jag Ceasarsallad, klassikern, kan inte bli fel. Bad om att få utan kurtonger givetvis. Ibland kan man känna sig lite besvärlig med alla specialbeställningar men vet ni, det ska man inte göra! Man är gäst och gästen har rätt att beställa precis vad han/hon vill ha. Oftast är det väldigt lätt att anpassa rätterna på menyn så de passar LCHF.
 
Pappa käkade lövfiff med fyllning av nån ost och rödlök (tror jag det var..), sallad och sås. Anette valde baconinlindad lax också med sallad och sås. Potatisen eller pommesen kommer vid sidan om så för oss LCHF:are hade det varit enkelt att bara välja bort. Det är skönt att LCHF inte är någon krånglig diet/kosthållning, eller hur? :)
 
/ Sofia
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Faktiskt enkel att hålla :)

bidrar med 3,0 km idag :)

Svar: Tack, vi börjar så smått närma oss :)
NEJtillkolhydrater

2012-07-25 @ 16:53:19
URL: http://saaraaaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0