Grillat är godast!

Igår var vi nere och åt grym grillmat hos min morbror med familj. Det bjöds på en massa gott och jag hoppade nog nästan bara över potatisen, annars var allt utan carbs. Den hemmagjorda bearnaisesåsen var inte att leka med så god. Man borde gå på middag hos kockar oftare ;) Tzatsikin hade dock jag gjort, det kan vara den enklaste såsen som finns men som ändå är så himla god! I min variant blandar man bara avrunnen gurka, grekisk yougurt, vitlök, salt & citronsaft - riktigt smarrigt
 
Min utmaning den här veckan består ju av att jag inte får äta några onödiga kolhydrater. Kan tyckas lite tråkigt under semestern men det går faktiskt riktigt bra. Jag ska erkänna att jag åt en jordgubbe igår men utan utmaning hade jag ätit betydligt fler med grädde till. Och någon choklad eller några nötter är det fortfarande inte tal om!  

/ Jonna

Fläskytterfilé, halloumi, hemmagjord bea, tzatsiki & sallad
 
(Ja, när det här kom fram var jag allt lite sugen)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0