NEJtillPaoloRoberto

Hittade en intervju med Paolo Roberto, för er som inte redan har läst den kan ni hitta den HÄR.
 
Jag vet som vanligt inte vilken ände jag ska börja i när jag läser sån här "kritik" mot LCHF. Känns lönlöst att börja "försvara" när man "debatterar" med en sån, ursäkta språket, idiot. Ser ni vad han skriver? För det första så nedvärderar han en stor del av läsarna: "När det gäller hälsa är folk helt dumma i huvudet." "Det är en metod för lata idioter". "Häromåret var det någon som sa att man inte ska äta frukt – den idioten borde ha stryk."
 
Sen kan man läsa följande:
 
"Jag antar att du inte gillar den nya LCHF-dieten där man ska äta lite kolhydrater och mycket fett?
Det är en metod för lata idioter, man går ner i vikt utan att träna, men den fungerar inte i längden för vi behöver kolhydrater för att orka träna och för att inte bli olyckliga och trögtänkta. Hjärnan och musklerna behöver sina kolhydrater. Dessutom vet man inte vilka konsekvenserna av LCHF är. Folkhälsoinstitutet säger att vi får i oss för mycket mättade fetter, men folk lyssnar hellre på någon bloggare."
 
Paolo, Paolo, Paolo.... Alla vi LCHF:are är alltså lata idioter? Vi vill gå ner i vikt utan att behöva träna? Vi är olyckliga och trögtänkta för att vi inte äter kolhydrater? Vi kanske inte vet konsekvenserna av LCHF men en sak är säker; vi vet konsekvenserna av att äta som de flesta gör idag; fetma och sockerberoende som ökar och ökar. Jag kan ju så klart inte prata för alla NEJ-sägare men jag är i alla fall raka motsatsen till en lat idiot. Jag tränar mer än någonsin för att nå mina mål, jag är lyckligare än på länge och trögtänkt? Skulle inte tro det. Vad har han för grunder för sina påhopp?
 
Så här säger Paolo i intervjun: "Dietmetoder är en lögn, dessutom blir man ingen skön snubbe om man inte äter ordentligt." och "Alla de som förespråkar de här metoderna vi pratade om innan kan komma och debattera med mig, men de får ta av sig tröjan först".
 
Jag tycker det är Paolo Roberto som inte är en skön snubbe. Låt alla äta som dom vill, vi attackerar inte JA-sägarna för att de äter socker och stärkelse. Men det är klart, har man precis gett ut en kokbok proppad med recept "helt enligt tallriksmodellen" och pastarecept så kanske det i själva verket är så att det är Paolo som försöker försvara sig... Stackarn. Paolo, jag kommer gärna och debatterar med dig, the game is on!
 
/ Sofia
 
 

Kommentarer
Postat av: Moa

Det tycks vara hans image att vara sån - "tuff". Tyvärr blir det rena rama motsatsen.

Svar: Ja precis. Känns inte som så genomtänkta uttalanden kanske ;)
NEJtillkolhydrater

2012-07-23 @ 00:11:47
Postat av: Frida

Bra skrivet av dig! Jag säger också nej till Paolo efter att ha läst detta..

Svar: Tack! Det gör du rätt i ;)
NEJtillkolhydrater

2012-07-24 @ 15:00:01
Postat av: Zac

Säger man nej till kolhydrater är man riktigt korkad. Själv kanske du kan ta hans "påhopp" seriöst, istället för att gå ut med dåliga inlägg där du påstår något.


Svar: Jag accepterar givetvis att alla tycker olika, men jag tycker att uttalanden som "säger man nej till kolhyrater är man riktigt korkad" kräver en förklaring. Varför är man korkad för att man håller nere sitt kolhydratsintag? Vore väldigt intressant med en förklaring. Sen känns det helt okej att du inte gillar mitt inlägg, alla kan vi inte ha samma åsikter :)
NEJtillkolhydrater

2012-10-13 @ 09:33:01
Postat av: Zac

Självklart har alla en egen åsikt som tur är, men här handlar det inte om en åsikt utan vad som är bra och vad som inte är bra. Hålla nere sitt kolhydratsintag är givetvis bra men att sluta helt med kolhydrater är korkat. Slopa kolhydrater = ökad risk för hjärt och kärlsjukdomar. Gäller dock att äta rätt kolhydrater. En energikälla som civilisationen andvänt sig av i tusentals år. :)

Svar: De allra flesta LCHF:are slutar ju verkligen inte helt med kolhydrater. Det vore extremt svårt att inte få i sig några kolhydrater alls då det finns i sallad, frukt osv. Det vi gör är ju att hålla nere intaget, så jag förstår inte varför många blir så upprörda. Om du tror att minskat intag av kolhydrater ökar risken för hjärt- och kärlsjukdomar borde du läsa här: http://www.kostdoktorn.se/kolesterol/ , så kan vi diskutera sen igen ;) Den typen av kolhydrater som vi ätit i tusentals år är grönsaker, nötter osv. Inte pasta, potatis och ris, det är relativt nytt. Så jag skulle säga att det vi gör är att äta rätt kolhydrater :)
NEJtillkolhydrater

2012-10-13 @ 17:51:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0