Njuta av semestern - lagom mycket!

Semestern ska man njuta av, även om jag inte tycker det behöver innebära att man säckar ihop sig totalt. Cecilia som har en blogg om LCHF och CrossFit skrev två riktigt bra inlägg om detta, läs HÄR och HÄR.
 
När man kör LCHF funkar det ju inte att "unna sig" fel saker, som innehåller socker eller stärkelse, för då kommer du ur ketos (när kroppen använder fett istället för kolhydrater som primär energikälla) och får börja om från början vilket känns helt onödigt. Men däremot finns det ju massa saker som faktiskt är okej att unna sig; mörk choklad, jordgubbar, nötter, för att nämna några. Så i förrgår unnade jag mig färska jordgubbar, hallon och vispad grädde. Till det drack jag passion/raspberry te som jag var så nyfiken på. Blev allt lite besviken, trodde det skulle vara det godaste te jag druckit, men njaa. Men helt okej var det!
 
/ Sofia
 
 

Kommentarer
Postat av: Frida

Det är du verkligen värd <3

Svar: <3!
NEJtillkolhydrater

2012-07-24 @ 08:20:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0