Vecka 27

 
SOFIA TILL JONNA
Som vi har påpekat många gånger förr är det ganska lätt att få i sig för mycket kolhydrater. Lite nötter här och lite mörk choklad där och vips så är det några gram över de 20 gram kolisar om dagen som både jag och Jonna satsar på. Sen är det faktiskt så att man BEHÖVER inte de där onödiga kolhydraterna, det är sånt man ska unna sig ibland vid speciella tillfällen. Både jag och Jonna vill ju fortfarande slimma oss lite mer och då är det hårt arbete som gäller! Jönna my friend, denna vecka är onödiga kolhydrater big no no för dig. Inga nötter, ingen choklad osv. Ett undantag som bekräftar regeln är att det är okej med vin, då jag gissar på att min vän är sugen på att festa till det till helgen. Lite hjärta har jag faktiskt ;)
 
JONNA TILL SOFIA
En annan grej som vi påpekar ganska ofta här på NEJtillkolhydrater är hur fantastiskt det är med morgonpromenader. Man kommer upp, kommer ut, får frisk luft och det är sjukt bra att röra på sig innan frukost för att sätta fart på förbränningen. Trots att vi båda vet detta kan det ibland vara svårt att ta sig upp ur sängen och Sofias utmaning denna vecka blir därför att återuppta sin fina vana med morgon-pw:s. Eftersom Soffan jobbar och måste gå upp tidigt ändå behöver hon inte gå precis varje dag utan det är minst 5 av 7 morgnar i veckan som kommer är det som gäller! 
 

Kommentarer
Postat av: Marja

Jag är också ett stort fan av morgonpromenader! Varje gång jag har tid på morgonen så går jag en sväng på ca 40 minuter. Bra start!

http://bakasockerfritt.blogg.se/

Svar: Visst är det?! Så himla härligt att röra på sig direkt på morgonen :) / Jonna
NEJtillkolhydrater

2012-07-02 @ 09:36:45
URL: http://bakasockerfritt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0