Blomkål

Min kära pappi är just nu på plats i Spanien i vår lya och njuter av värme, sol och bad. Dessutom verkar han hänga med på bloggen för igår fick jag mejl av honom där han skrev så här (och syftade på detta inlägg):
 
"Läste på er blogg om priset på blomkål. Fotade blomkål vi köpte igår och gjorde blomkålsmos på. 1 € och 25 cent per kilo, heja!" 
 
Det bådar helt klart gott inför min 2,5 veckors semester där nere! Tycker det är väldigt roligt också, för när jag växte upp hade jag aldrig sett blomkål (typ) men nu käkar både mamma och pappa blomkål utan att jag ens är med. Jag vill ju inte ta åt mig äran (eller jo lite..) men jag vill ändå tro att det är jag som spritit lite vibbar från LCHF-världen ;)
 
Visste ni att blomkål är rikt på både fibrer och C-vitamin? Per 100 gram innehåller blomkål 3,9 gram kolhydrater.
 
Foto: Pappa Thomas
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0