Kokosfett

Ibland har jag lite kokosolja i kaffet på morgonen istället för grädde. Det ska öka ämnesomsättningen och fettförbränningen utan att lagras i kroppen. Åse har skrivit mer om dessa fettförbrännande egenskaper och varför kokosolja är bra HÄR. Jag har läst någon annanstans att detta också har något med kroppstemperaturen att göra och jag känner verkligen att jag blir märkbart varmare dessa dagar. Men det är tydligen så det ska vara ;)

 

Man kan köpa kokosolja med smak (gott i kaffe/thé) eller utan (att steka i t.ex.), det viktigaste att den är ekologisk och kallpressad extra virgin. Köp alltså inte det där silverpaketet som man hade till ischoklad när man var liten. Min burk kommer från ICA Maxi men man kan beställa på nätet också om man hellre vill det.

 

// Jonna


 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0