LCHF Ostkex

Jag hittade ett roligt recept på ostkex (HÄR) och häromdagen kom jag mig äntligen för att testa. De blev faktiskt riktigt goda och passar perfekt till ostbrickan, gärna med bara smör på. Här har ni receptet:

 

Det här behöver du:

4,5 dl mandelmjöl

2,5 dl riven parmesan

1 tsk bakpulver

1 vitlöksklyfta

3 msk oregano

1 tsk salt

2 msk olivolja

4 msk vatten

 

Gör såhär:

Sätt ugnen på 175 grader. Blanda ihop alla torra ingredienser, kryddor & pressa i vitlöken, rör till sist ner olja & vatten. Blanda väl och kavla sedan ut på bakplåtspapper på en plåt (ett tips är att ha ett bakplåtspapper ovanpå också då det blir ganska kladdigt). Skär rutor med en pizza-slicer innan gräddning och grädda i 10-15 minuter. Håll koll, mina blev lite brända och de lite extra färgade smakade absolut inte lika gott som de ljusa. Bryt i bitar när kexen svalnat.   

 

// Jonna



Mandlar blir mjöl






Kommentarer
Postat av: Trogen läsare

Du är väl för redig Jonnie! :)

Svar: Hihi, ja Hannie jag gör mitt bästa! Hoppas du antar utmaningen?!
NEJtillkolhydrater

2012-06-25 @ 21:14:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0