Smidig kvällsmat

Jag antar att ni snart kommer tröttna på att läsa om att vi bara äter typ kyckling, sallad och bea-sås men alltså jag måste än en gång flagga för hur gott det är och framför allt hur ENKELT det är. På en halvtimma igår stekte jag upp 2 kg kyckling (kryddat med den här från LCHFbutiken) så nu har jag lunchlåda och middag för hela veckan, blir bara att fixa en sallad att ha till gjord på blandsallad, gurka och fetaost. Detta innebär att jag kan lägga tid på annat på eftermiddagarna under veckan istället för att laga mat så som att hänga på gymmet, ta långpromenixer, träffa fina vänner, kolla EM-slutspel, gå ner på stan... Ja, helt enkelt njuta lite extra av livet. Dessutom behöver jag inte fundera över mitt kolhydratsintag för det blir nästan noll på dessa måltider.
 
Men sen är det ju priceless när man väl får till en rätt som den här, då är det helt klart värt att lägga lite extra tid i köket!
 
/ Sofia
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh gott! Gör du/ni egen bea eller köps den? :)

Svar: Verkligen jättegott! Vi har hittills köpt bea-såsen, vår favorit just nu är vitlöksbearnaise från ICAs egna märke, 0,5 gram kolhydrater/100 gram och hur god som helst ;D
NEJtillkolhydrater

2012-06-26 @ 18:55:15
URL: http://kanduvisslajohanna.blogg.se
Postat av: Erika - LCHF till vardag och fest

Perfekt att göra storkok så det räcker till många gånger. Kyckling är otroligt gott. Har inte tänkt på att man kan ha fetaost till, det måste jag prova.

Svar: Speciellt när man inte är så noga med att variera sig under veckan, så funkar det perfekt :) Fetsost är ett måste, så himla gott ihop med kyckligen och såsen!
NEJtillkolhydrater

2012-06-26 @ 20:42:38
URL: http://vardagfest.blogspot.com
Postat av: jennie

Är det asså ICA´s egna bea-sås? letar efter en KRÄMIG o god beasås.

2012-06-27 @ 15:25:21
URL: http://www.misshart.blogspot.com
Postat av: jennie

har du jämfört den me ex Rydbergs? vill köpa en imorgon me vet inte vilken som e godast?!! vill ha en som e "tjock" i konsistensen..

Svar: Rydbergs har jag inte testat.. Brukar äta Erik Lallerstedts såser, såå goda! Men den här från Ica är riktigt, riktigt god. Men kanske inte så tjock i konsistensen faktiskt.. Hoppas du hittar nån du tycker om :)
NEJtillkolhydrater

2012-06-27 @ 22:03:32
URL: http://www.misshart.blogspot.com
Postat av: jennie

svar:

Okej, jag får slösa mina pengar och köpa en av varje helt enkelt, så kan jag skriva smaktest i bloggen sen helt enkelt :P
Jag köpte faktiskt Eriks bea förra veckan men den va absolut INTE alls god enligt min smak! :P För LÖS i konsistensen o för syrlig, typ! Vill ha en tjock o mer smörsmakaande beasås. Som jag brukar få på vissa matställen om man beställer burgare, ex texas burger.

ha en jättebra dag!

Svar: Okej, ja alla har vi ju olika smak och tur är väl det ;D Smaktest låter jättespännande, det ska jag spana in sen i så fall,helt klart ;) Ha en bra dag du också!/ Sofia
NEJtillkolhydrater

2012-06-28 @ 10:49:49
URL: http://www.misshart.blogspot.com
Postat av: jennie

japp, hehe.
Jag köper rydbergs o Ica´s då o jämför.

2012-06-28 @ 11:06:58
URL: http://www.misshart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0