Antar du utmaningen?

Idag är den första av 100 grymma dagar! Var det någon mer som anmälde sig? Vi är i alla fall otroligt peppade! HÄR kan man läsa mer om vad det hela innebär. Lite snabbt så fungerar utmaningen såhär: man sätter sina egna mål idag och utvärderar om 100 dagar. Om man vill vara med och tävla om fina priser kan man skicka in före- & efterbilder på sig själv men känner man att det är för mycket kan man bara vara med för att ge sig själv en extra dos motivation.

Såhär ser våra mål ut:

Sofia:

Om 100 dagar är det alltså den 30:e Juni. Förhoppningsvis är det då härlig, svensk sommar och semestern ska snart dra igång. Mitt mål är att MINST ha gått ner 4 kg tills dess. Jag vill inte sätta upp något omöjligt mål, jag vill hellre nå dit snabbare och sätta upp nytt mål utmed vägen. När jag har gått ner 4 kg är jag nere på min målvikt (vad jag har tänkt mig än så länge) så då gäller det att träna kroppen snygg och skaffa den grymmaste kondisen. Hur ska detta då uppnås? Jo, jag ska träna med personlig tränare en gång i veckan så länge jag känner att det är nödvändigt, jag ska fortsätta med många, långa promenixer, övrig träning på gymmet & givetvis fortsätta med LCHF och allt vad det innebär. När det gäller konditionen ska jag hela tiden öka mina mål; springa på bandet 30 minuter utan att stanna, 35 min, 40 min and so on. Jag ska pressa mig själv till max under 100 dagar - NU KÖR VI!

Jonna:

Jag tror att om man siktar mot stjärnorna så når man förhoppningsvis trädtopparna, därför kommer jag att sätta mina mål högt. På 100 dagar kan man åstadkomma en riktigt stor förändring (det handlar om lite mer än 14 veckor). Jag ska den 30 juni ha gått ner 10 kilo! Utöver det ska jag ha tajtat till hela kroppen och förbättrat konditionen ordentligt, i juni ska jag springa milen på 60 minuter igen! Detta ska jag uppnå genom att träna så ofta och så mycket som jag hinner med, minst 4 gånger i veckan! I kombination med LCHF och en i övrigt hälsosam livsstil med mycket vardagsmotion är jag säker på att jag kommer att vara stolt när utmaningen är slut! När det är dags att hoppa i en bikini ska jag känna mig nöjd med min kropp! 




Kommentarer
Postat av: Sofia

Jonna så bra du är! Nu jävlar ska vi klara våra mål tillsammans! Vi måste ju hitta på nått den 30:juni sen, spatsera på stan i bikini kanske? ;)

2012-03-21 @ 11:19:52
URL: http://nejtillkolhydrater.blogg.se/
Postat av: Jonna

Ja nu kör vi!! Och något måste vi lätt hitta på, det är ju en lördag så någon typ av firande tycker jag verkligen passar sig ;)

2012-03-21 @ 12:54:47
URL: http://nejtillkolhydrater.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0