Artikel om vad som egentligen orsakar hjärtsjukdomar

Idag fick jag tips från en kollega om artikeln som jag har länkat nedan. Det är faktiskt riktigt intressant och jag tycker verkligen att ni alla ska ta er tid och läsa den. Något som jag har fått höra mycket sedan jag började med LCHF är att "det kan väl aldrig vara bra för dina kärl, hjärtat och kolesterolhalten att äta så mycket fett". Det här ger lite svar på tal. Sen vet jag att alla har olika åsikter och det kommer alltid att finnas någon som säger det ena och någon annan det andra. Jag kan faktiskt inte påstå att jag är så himla insatt i allt än, jag har sjukt mycket kvar att lära, men det här är ett sätt att just lära sig mer. Läsa artiklar, skrivna av dels de som hyllar dieten men också de som sågar den - det är viktigt att vara medveten om att det finns två sidor.

Än så länge måste jag säga att jag har mött ganska mycket motstånd mot LCHF runt omkring mig, många är väldigt skeptiska. "Neeeee, det kan väl inte vara bra". Varför skulle det inte kunna vara det? Hur bra åt jag innan? Fika titt som tätt, massa läsk, snabbmat, färdigmat... Jag tror att jag löpte större hälorisk innan jag började med att säga NEJ till kolhydrater.


http://www.kostdemokrati.se/scoop/2012/03/13/varldsberomd-hjartkirurg-talar-ut-om-vad-som-egentligen-orsakar-hjartsjukdom/





// Sofia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0