Ceasarsallad

Jag är en riktig sucker för Caesarsallad så jag är verkligen överlycklig att det är så LCHF-riktigt! Dessutom är det så himla enkelt att fixa;

Du behöver:
Kycklingfilé
Bacon
Smör till stekning
Romansallad (eller vilken sallad du vill!)
Caesardressing (man kan ju givetvis göra sin egna men vem orkar det? Jag har hittat en supergod, från märket Ken's steak house, Creamy Caesar with roasted garlic. Innehåller bara 3,3 gram kolhydrater / 100 gram)
Riven parmesanost

Gör så här:
Stek kycklingen i smör och skär sedan baconet i bitar och stek även dessa. Lägg upp salladen på tallriken, lägg kycklingen och baconet över och blanda sedan med dressingen. Toppa det hela med riven parmesan - klart! Piece of cake, eller hur?!

Jag brukar även ha fetaost till min ibland, och kanske lite rödlök också, men det är ju en smaksak.

// Sofia


Kommentarer
Postat av: Annika Rogneby - Bakglädje till vardags och fest

Jag måste bara dela med mig då jag också är en ceasarsallad-junkie. Jag åt en suverän ceasarsallad där de istället för bacon hade tagit parmachips (torkad parmaskinka som man gör i ugnen). Så gott! Kul med lite variation :-)

2012-03-25 @ 21:20:00
URL: http://www.annikarogneby.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0