Coleslaw

Det är konstigt när det som var onyttigast innan LCHF-tiden kan bli bland det bästa man kan äta! Ett exempel på detta är coleslaw, en kålsallad som passar till det mesta och är superenkel att göra. 

// Jonna

Det här behöver du:
Vitkål
Rödlök
Majonnäs
Crème fraiche
Svartpeppar
Salt
Citronsaft

Gör såhär:
Jag har ingen aning om hur mycket jag hade av varje men strimla så mycket vitkål du vill, jag använde mig av en osthyvel och det funkade finfint. Hyvla också i lite rödlök när du ändå är igång ;) Tillsätt lika delar crème fraiche & majonnäs, här får du prova dig fram tills konsistensen är som du vill ha den. Avsluta med att salta & peppra, ha också i lite citronsaft om du vill. Smaka av och servera! Jag gjorde det väldigt enkelt och hade bara färdiggrillad kyckling till. Ett annat tips är att ha någon god skinka (läs på så att den inte innehåller för mycket socker).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0