Fikasugen?

I eftermiddag mötte jag upp min fina vän Moa på stan för en fika. Räknade givetvis inte med att det skulle finnas nått jag kunde äta så jag tänkte ta en kopp te, men kände mig lite småhungrig ändå. Då får jag syn på en skylt bland alla bakverk; LCHF-kaka! Tänkte att detta måste jag ju prova, om inte annat för bloggens skull ;) Man vet ju aldrig vad de faktiskt har i de där bakverken men kände att jag får väl lita på att det inte är en kolhydratsbomb i alla fall. Har knappt ätit några kolisar alls idag så jag har några tillgodo för att ens komma upp i 20 gram, som är min gräns per dag..

Jag kan meddela att den smakade helt okej! Kändes sådär kompakt som LCHF fika gör, men det var roligt att kunna sitta ner med Moa (som säger JA till kolhydrater & tog en smarrig chokladboll!) och faktiskt också kunna unna sig nått gott. Så ni LCHFare i Borås, gå till Café Viskan och prova ni också!

Jag utlovade ju mig själv en vilodag idag, men sen insåg jag att har man bestämt sig för att nå ett visst mål så kan man inte ha vilodagar förrän man når dit! Så snart ska jag bege mig till gymmet, sedan ska jag ringa Jonna & meddela henne hennes utmaning.... Jag kommer inte vara nådig!!!

// Sofia


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Jag vet att man kan mixa nötter själv. Men inte om man är utan mixer:D Jag bakade kokostoppar idag, med Stevi Strö, smör, ägg och kokos. Gjorde 10 toppar med totalt 100g kokos i, så varje topp (inkl smör och ägg) innehöll ca. 3g kolisar. Och smakade som helt vanliga kokostoppar!! Tips:D

2012-03-25 @ 19:18:57
URL: http://cissivarning.blogg.se/
Postat av: Moa

Jag fortsatte kvällen med JA till kolhydrater: pannkakor med nutella och jordgubbar, yummie ;) Kommer nog få en sockerchock snart.

2012-03-25 @ 21:41:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0