LCHF bröd

Godmorgon alla!

Precis som Jonna skrev här om dagen är det många som tycker att det är svårt att veta vad man ska äta till frukost när man går på LCHF. För min egen del trivs jag jättebra med att göra en äggröra på två ägg och en skvätt grädde och steka några baconskivor, men det är inte alltid man har så mycket tid på morgonen att man hinner fixa till det. Jag har hittat räddningen och något som gör det sjukt enkelt att fixa en snabb, god frukost; LCHF bröd från Byttorps finbageri här i Borås. Jag har sett typer av sånt här bröd på andra ställen också, på ICA exempelvis, men tyckte att deras 3 gram kolhydrater per skiva är i mesta laget. Det bröd som jag köper innehåller ca 1,1 gram/skiva och en limpa kostar 35:- om jag inte minns fel. Brödet är gjort av mandelmjöl, malda hasselnötter, fiberhusk, smör, ägg, keso, creme fraiche, linfrö, sesamfrö och kokos. Jag brukar äta dessa med ett par skivor ost och en bit salami. Tillsammans med en kopp te blir detta en riktigt god frukost!


frukost på första villagatan


bild hämtad från http://www.byttorpsfinbageri.se


// Sofia


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0