LCHF-chips

Även fast man inte är sötsugen med LCHF kan det vara gott med något att smaska på vid festligare tillfällen. På flera bloggar skrivs det om ostchips, så jag bestämde mig för att prova. De passade perfekt till guacamole och självklart bjuder jag på hur jag gjorde!

// Jonna

Det här behöver du:
Färdigskivad ost (någon mild ost, t.ex. Gouda)
Valfria kryddor

Gör såhär:
Sätt ugnen på 200 grader. Skär osten i så stora bitar du vill ha (mina var ganska stora från början så jag delade i fyra delar). Lägg på bakpapperssbeklädd plåt och krydda som du vill. Jag använde mig av starkt paprikapulver samt chilipulver. Ställ till sist in i mitten av ugnen i 5-10 minuter, de är klara när de har fått färg.

Innan gräddning


Klart!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Haha vad roligt jag la ut precis samma för någon dag sedan. Tidigare har jag nästan bara kört med riven ost, tycker att dom blir lite sprödare och bättre:)

2012-05-06 @ 11:45:43
URL: http://hannakjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0