LCHF i GT

Det är tur att man har sina spioner ute på fältet, igår fick jag ett mejl från Frida att det stod om LCHF i GT, så givetvis svängde jag in på macken och köpte den efter jobbet. På löpet utlovades "så super-maxar du LCHF". Då tänkte jag att de kanske hade några smarta tips UTÖVER det där vanliga, men fy så de luras. Detta var deras tips:

1. Ät protein - fortsätt äta lika mycket protein i form av kött, fågel, fisk och skaldjur
2. Skippa kolhydraterna - undvik kolhydrater i form av potatis, pasta, ris eller andra mjölkprodukter.
3. Ät smör - lägg till fett, till exempel genom en ordentlig smörklick på köttet och en fet sås till.
4. Välj grönt - ät grönsaker om du vill
5. Räkna inte kalorier - du behöver inte räkna kalorier, mäta eller väga maten.
6. Ät när du vill - ät när du är hungrig, tre måltider utan mellanmål passar de flesta. Ät till du känner dig mätt.
7. Välj ekologiskt - försök undvika konstgjorda tillsatser och ät så ekologiskt och naturlig mat som möjligt.

Seriöst, det här är så nära basic LCHF du kan komma! Kan inte påstå att jag tycker man super-maxar det av dessa tips. Men de lyckades ju med precis det som de ville - de fick mig att köpa tidningen, eller hur? ;)

// Sofia


Kommentarer
Postat av: Frida

Synd att den inte var så bra som den verkade. Hehe, "man förväntas ta emot en kaka om det bjuds", känner igen det där. Våga tacka nej :)

2012-03-28 @ 22:51:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0