Myter om LCHF

Hej!
(måste börja med att hylla funktionen "tidsinställt inlägg" vilket innebär att jag sitter och skriver detta nu, torsdagkväll, men jag bestämmer att det ska publiceras på bloggen nu, fredagförmiddag. Perfekt för mig som jobbar 8 timmar och verkligen inte har tid att blogga däremellan. Ibland blir det mobilblogg på nån rast men det här är så sjukt smidigt!)

Jag har i alla fall hittat en riktigt bra sida där de tar upp de vanligaste myterna om LCHF. Nu har jag gått på denna kost några veckor så jag har vant mig vid att behöva förklara och "försvara" mig. Mycket utav den "kritik" jag hör förstår jag genast beror på okunskap så därför är det så skönt att läsa på om sånt här, så att man kan ge alla som undrar ett riktigt bra svar. Läs artikeln HÄR.

Jag gillar speciellt det där med att hjärnan skulle fungera dåligt utan socker. Hjärnan har ju flera sorters bränsle den kan använda sig av; för de som äter socker används glukos och för oss som väljer bort det används ketoner. Fungerar precis lika bra! Och vet ni, det går jättebra att träna hårt utan kolhydrater. Vi kommer nog skriva ett eget inlägg om det på bloggen här framöver men sammanfattningsvis kan man säga som de skriver i artikeln: "Vad du behöver är nämligen energi. I fett finns massor av energi."

// Sofia






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0