Paranötter

Japp, då var våra mål uppsatta! Nu är det bara själva utförandet för att nå dem kvar - piece of cake ;) Skämt å sido så är jag otroligt peppad på de här 100 dagarna! Tyvärr får jag skjuta upp den ordentliga kickstarten litegrann då den här veckan består av tentaplugg, tentaplugg & tentaplugg. Men nästa vecka kör vi med full fart!

Jag vill passa på att tipsa om ett LCHF-vänligt mellanmål som jag just knaprat i mig: paranötter. De innehåller bara 5 gr kolhydrater per 100 gr och jag tycker att de är jättegoda! Det är alltså perfekt att alltid ha några stycken i väskan utifall att hungern faller på.

Man ska dock vara försiktig och inte äta för många då paranötter kan innehålla aflatoxin, ett gift som i större mängder kan ge leverskador. Man ska heller aldrig äta mögliga eller dåliga nötter av samma anledning!

// Jonna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0