9 veckor

Hej alla!
Visst är det väl så att vi har den här bloggen för att inspirera andra & oss själva? Vi ska vara ärliga, öppna och berätta precis hur vardagen med LCHF är. Jag har nu kört med detta i 9 veckor och jag kan absolut erkänna att jag trodde att jag skulle se resultat på kroppen snabbare. Jag har fortfarande "bara" gått ner 3 kg och blivit av med bland annat 5 cm i midjan. Det har stått still ett par veckor. Men jag tror att jag gick in med fel inställning. Jag hade läst Katrins bok "dags att bli smal" om hur hon gick ner typ 35 kg på rätt kort tid och om hur andra rasade i vikt. Men nu är det ju faktiskt så att jag trots allt inte har sååå många kilon som kan rasa av mig. Enligt mitt BMI är jag inte övervikt alls, det är bara jag själv som vill känna mig lite mer nöjd när jag ser mig själv i spegeln. Till den målvikt jag har satt upp nu, har jag 4 kg kvar. Och jag har insett, att det får ta den tid det tar. Jag kommer fortsätta med LCHF länge, som det känns nu, fortsätta träna ofta & leva sunt. Främst av allt vill jag må bättre och känna mig friskare, det där med vikten är något som jag hoppas och strävar efter ska bli en bra bunus till slut. Som mål i hundra grymma dagar har jag ju att få bort de där kilona och slutdatum där är ju 30 juni om jag inte minns fel, så lite tidspress har jag ju men det kan nog vara bra med en spark i rumpan också!


I alla fall, även om andra rasar i vikt, så är ändå 5 cm fortfarande 5 cm.




jag efter 9 veckor med LCHF, morgonpromenixer och lite träning också..


Kommentarer
Postat av: Frida

Tre kilo är ändå väldigt bra, och det syns skillnad. Syntes ju extra tydligt nu senast du hade tajt klänning ;) Både du och Jonna är jätteduktiga och inspirerande!!

2012-03-29 @ 23:31:52
Postat av: Jönna

Soffi om du gick ner 35 hade det inte vart något kvar ;) DU ÄR ASDUKTIG! & 91 grymma dagar kvar! <3 Bara att fortsätta köra!

2012-03-30 @ 06:25:18
URL: http://nejtillkolhydrater.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jag tycker du är jättefin, skulle gärna ha din mage!! Jag har ätit lchf sedan januari nån gång, har också gått ner ca 3 kg, men jag har lite mer att ta av än dig! Lycka till och tack för en bra blogg

2012-03-30 @ 06:28:53
Postat av: PT Julia

Fan va grymt, bra jobbat! gjort ett nytt härligt pass till dig till nästa vecka. Jobbar även på din veckoplanering nu :)

2012-03-30 @ 10:14:31
Postat av: Emma

Det är super att läsa era inlägg, speciellt när ni är så ärliga!! Keep the good work up! Du har gjort ett fantastiskt jobb med att förändra ditt liv och bli mer hälsosam, nyttigare och aktivare. Bra jobbat!

2012-03-30 @ 18:18:07
URL: http://ejjm.spotlife.se
Postat av: Sofia

Tack alla fina :) det är så härligt att peppa & bli peppad!

2012-03-31 @ 12:10:31
URL: http://nejtillkolhydrater.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0