Biffar

Förra veckan hade dom superbillig köttfärs på netto så jag köpte på mig en massa. Nu igår var det dags att använda lite av den och det fick bli biffar. Jag provade mig fram lite utan recept så nästa gång blir dom nog ännu bättre men jag måste ändå säga att gud så enkelt och gott! 

Det här behöver du:
Köttfärs
Vitlök
Äggula
Kryddor (jag hade bara salt & svartpeppar)
Gör såhär:
Blanda helt enkelt ihop alla ingredienser i en bunke (pressa vitlöken förstås). Vill man kan man smaka av smeten som den är, jag fick istället krydda lite extra i efterhand.. Forma biffar och stek i smör tills färsen är genomstekt. Ät gärna med bearnaisesås, mums!

// Jonna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0