LCHF på tv

Efter jobbet gjorde jag ärenden i stan, sen blev det veckohandling på ICA och sen styrdes bilen mot gymmet. Jag hällde i mig en Celsius Apelsin och käkade 2 babybel för att få lite energi till 45 minuter på löpbandet. När jag kom hem lagade jag en riktigt god middag (som dessutom räckte till 3 matlådor, perfekt!). På menyn stod stekt kött, blomkål penslat med rapsolja & vitlök i ugn, stekt halloumiost & crème fraîche. Inte bara gott utan riktigt low carb också!

Nu sitter jag i soffan & kollar på "Älskling du har blivit en tjockis!" på TV3. Varje vecka tävlar ett par och det går ut på att en av dem ska gå ner så mycket som möjligt i vikt och den andra ska pusha och hjälpa sin partner att gå ner i vikt - ju mer han/hon går ner, desto mer pengar vinner paret. Idag blir killen som ska gå ner i vikt satt på LCHF. Det är så kul att LCHF-kosten blir mer "accepterad" och välkänd. Verkar som att fler och fler blir medvetna om alla fördelar :)

Imorgon kommer jag inte blogga något alls, jag ska iväg på begravning och ta ett sista farväl av lilla farfar. Men på onsdag är jag tillbaka igen, fit for fight..

/Sofia


Kommentarer
Postat av: Sofia

Faktiskt så blir alla i det programmet satta på LCHF! :)

2012-05-29 @ 07:23:16
Postat av: Sara

Åh vad god blomkålen ser ut. Du penslar bara med olja och sen på med hackad vitlök eller? :) Grader?

2012-05-29 @ 08:54:11
URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Postat av: Sara

Perfekt =) Älskar ju vitlök, det mesta funkar med det =)

2012-05-29 @ 11:39:34
URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Postat av: jennie

svar:

Ja!

Jag frågade Martina (ni vet säkert, Martina´s Health & Science?!)

om detta och hon svarade: " Ja, det är vätska som binder in till fettet runt ögonen".

SÅ bra iaf =)

Imorse satte jag på mej mina enda ägda jeans jag har. För två veckor sen när jag använde de sist, satt de tight all over... nu har det hänt grejer här, för idag när jag satte på mej dom så satt de fortf tight (men SNYGGT!) över rumpan o benen - men va hur stora som helst i midjan!!! Va tvungen att ha skärp, haha! :P

resultat, resultat mer än bara välmående!! =)

2012-05-29 @ 12:46:20
URL: http://www.misshart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0