Träna hemma

När jag började med LCHF var det av anledningen att jag ville gå ner i vikt. Jag ville bli av med några extra kilon som lyckats smyga sig på de senaste åren. Jag var väldigt fixerad vid vad vågen visade i början. Allt eftersom tiden gått har jag insett att det är inte siffran på vågen som är det viktiga; det viktigaste är hur jag känner när jag ser mig själv i spegeln. Jag har börjat träna, rätt mycket och ordentligt. Jag har börjat träna med PT-Julia som lärt mig vikten av att träna STYRKA, istället för att som många tjejer bara träna kondition på bandet eller crosstrainern och tro att det är bästa sättet att bränna fett. Men som vi alla vet väger muskler mer än fett, så där har vi kanske förklaringen varför min viktnedgång stått stilla det senaste. Jag har byggt muskler! Men sen har Julia förklarat för mig att muskler tar mindre plats än fett, så jag kommer ändå bli mer fit. Då är det väl rätt så korkat att kolla på siffran på vågen?

I Katrins bok "Dags att bli smal! LCHF på mitt sätt" har hon ett träningsprogram som man kan köra hemma. Hur bra är inte det? Förutom Katrins program finns det massa träningsprogram att hitta på nätet, eller så sätter man ihop sitt eget. Hur som helst, så finns det faktiskt ingen bra anledning att inte träna; man mår så bra av det, man stärker kroppen och förbättrar sitt yttre = tre flugor i en enkel smäll!

// Sofia






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0