You're only one workout away from a good mood

Jag hatar måndagar, och då menar jag verkligen hatar! Helgen är slut och alla måsten är tillbaka, som student har man i och för sig alltid måsten, men det blir liksom extra påtagligt en måndag.. Idag gav jag mig själv en liten sovmorgon men vart ändå gigantiskt trött när jag gick upp (ja, det blev nog lite lite sömn i helgen). Efter både kaffe och en redbull sugarfree börjar jag dock känna mig som människa igen. Jag sitter för tillfället och läser uppsatser att opponera på i morgon då vi har seminarium men ska snart till gymmet. Planen var först att bara gå dit och träna lite på egen hand men nu blir det ett MRL-pass istället och jag är riktigt taggad faktiskt! Jag vet ju att jag kommer både må & kunna koncentrera mig bättre efteråt samt somna skönare ikväll.

Som avslutning har jag ett innan-träningen-mellanmåls-tips: kvarg (kesella)! Just den här är från LIDL och är både billig och god. Vill man kan man blanda med lite hallon eller lite fun light green men jag föredrar den faktiskt naturell. Innehåller inte så mycket fett och hela 4 gram kolhydrater per 100 gram men jag tycker inte det gör något om man ska träna.

// Jonna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0